12 Ogos..misi untuk melengkapkan desktop aku..td aku beli 3 item dari online shopping kat Jepun nie. Brang2 die:
PC CASE: HAF 912 ADVANCED
MOTHERBOARD: ASUS P8Z68 V-PRO
FAN CONTROLLER: NZXT SENTRY LX
BERSAMBUNG....
A.D.A.M
Kronologi perjalanan hidup aku untuk mencapai segulung ijazah di bumi Matahari Terbit.Kisah suka&duka...A.D.A.M(aku darah anak Melayu)
August 12, 2011
August 10, 2011
My gaming desktop-1
First desktop aku hanya bertahan 2minggu je disebabkan liquid cooler die pecah n merosakkan hardware lain..
spec aku pnyer first desktop:
Motherboard:asus sabertooth p67
Cpu:core i7 2600k
Card grafik:nVidia geforce 560 ti 1gb
Dvd driver:iodata dvr-s7260lebk
Power supply:corsair cmpsu 750 tx jp version
Ram:corsair ddr3 1333mhz 8gb
Hard disk:western digital wd200fax 2tb 7200rpm 64mb
Ps case:nzxt guardian 921 rb
Internet card:leadtek winfast killer xeno pro gaming nic
Cpu cooler:coollt system the eco advanced liquid cooling
skrg aku tgh nak mencari barg bwu sbb motherboard die rosak n aku egt nak tukar pakai card grafik radeon sebb card grafik radeon lg best kot..
A.D.A.M
spec aku pnyer first desktop:
Motherboard:asus sabertooth p67
Cpu:core i7 2600k
Card grafik:nVidia geforce 560 ti 1gb
Dvd driver:iodata dvr-s7260lebk
Power supply:corsair cmpsu 750 tx jp version
Ram:corsair ddr3 1333mhz 8gb
Hard disk:western digital wd200fax 2tb 7200rpm 64mb
Ps case:nzxt guardian 921 rb
Internet card:leadtek winfast killer xeno pro gaming nic
Cpu cooler:coollt system the eco advanced liquid cooling
skrg aku tgh nak mencari barg bwu sbb motherboard die rosak n aku egt nak tukar pakai card grafik radeon sebb card grafik radeon lg best kot..
A.D.A.M
Bandar Kedamaian-HIROSHIMA,JAPAN
Ogos 6,1945 bandar hiroshima telah diletupkan dgn bom atom oleh US untuk menamatkan perang dunia ke-2. letupan bom aton tersebut adelah yg pertama di dunia..dan mengorban kan beribu-ribu nyawa yg tidak berdosa. Bom atom yg digelar "little boy" menghasilkan 50% blast,35% heat rays,10% residual radiation,5% initial radiation. Radius untuk letupan tersebut dianggarkan dlm 2 kilometer dan memberi effect radiation kepada lebih kurg 140,000 nyawa.
Dan setiap tahun masyarakat Jepun akan berkumpul di Hiroshima untuk mengingati kejadian hitam tersebut. Selain itu kerajaan Jepun juga akan menghantar surat kepada negara yg mengadakan ujian bom atom@nuclear setiap kali bom tersebut meletup di atmosphere dunia. Skrg terdpat lebih 100 surat telah dihantr sejak 1945.
A.D.A.M
Dan setiap tahun masyarakat Jepun akan berkumpul di Hiroshima untuk mengingati kejadian hitam tersebut. Selain itu kerajaan Jepun juga akan menghantar surat kepada negara yg mengadakan ujian bom atom@nuclear setiap kali bom tersebut meletup di atmosphere dunia. Skrg terdpat lebih 100 surat telah dihantr sejak 1945.
bangunan yg masih ade akibat letupan bom "little boy"
kawasan masyarakat Jepun berkumpul untuk mengingati kejadian 6 OGOS 1945
Hasil letupan bom :little boy"
A.D.A.M
June 30, 2011
Seharian di YAMAGUCHI,
A.D.A.M
June 17, 2011
Football Taikai
April 30..pukul 1.00 pagi sekumpulan pahlawan dari Yamaguchi bertolak untuk perjuangan 'football' di Oita,Japan.
Pahlawan-pahlawan ini bertolak dgn kekuatan 6 jentera pertemburan..
Pahlawan-pahlawan ini tiba di medan perjuangan dlm pukul 5.00 pg.Bersolat di Masjid di Bandar bergelar Oita..1 keagungan yg aku kagumi bilangan Masjid di Japan Telah pn bertambah dari masa ke masa...Itu bermakna perjuangan Unit dakwah telah berkembang pesat di Japan....
Berbalik ke pahlawan 'football' nie...mereka telah bertempur dgn penuh kekuatan yg ade dan mara hinggake pusingan suku akhir tetapi coz kekurangan strategi pertempuran,pahlawan-pahlawan ini pulang dgn membawa bendera 'ke-4' pulang ke Yamaguchi...tetapi di dalm hati2 pahlwan nie terdapat will of fire untuk terus berjuang pd tahun depan...dgn itu mereka telah mempergiat kan kekuatan pertahann & serangan dgn latihan setiap ptg bermain 'football' di markas mereka.....
A.D.A.M
Pahlawan-pahlawan ini bertolak dgn kekuatan 6 jentera pertemburan..
Pahlawan-pahlawan ini tiba di medan perjuangan dlm pukul 5.00 pg.Bersolat di Masjid di Bandar bergelar Oita..1 keagungan yg aku kagumi bilangan Masjid di Japan Telah pn bertambah dari masa ke masa...Itu bermakna perjuangan Unit dakwah telah berkembang pesat di Japan....
Berbalik ke pahlawan 'football' nie...mereka telah bertempur dgn penuh kekuatan yg ade dan mara hinggake pusingan suku akhir tetapi coz kekurangan strategi pertempuran,pahlawan-pahlawan ini pulang dgn membawa bendera 'ke-4' pulang ke Yamaguchi...tetapi di dalm hati2 pahlwan nie terdapat will of fire untuk terus berjuang pd tahun depan...dgn itu mereka telah mempergiat kan kekuatan pertahann & serangan dgn latihan setiap ptg bermain 'football' di markas mereka.....
A.D.A.M
June 16, 2011
Memburu Ichigo(strawberi)
Menjejak kan kaki ke barat Yamaguchi...Higashiitone..dalam misi memburu ichigo....pd 24 April 2011
Last one...selain dari tue berdekatan dgn tempat tue ade kedai yg jual daging ikan paus...sedap beb daging ikan tue walaupn pertama kali makan..HeHE..
A.D.A.M
kat cinie ade kebun@ladang ichigo..kitorg leh makan sampai peacah perut dgn hrga 1500Yen
so amat berbaloi la,,lg st kat cinie ichigo die ade byk jenis..ade yg masam n ade yg manis
So aku nak bg pendpt la cikit sal nak makan ichigo nie
- Korg digalakkan membawa susu sendiri sebab kat tempat tue susu die jual agak mahal..makan ichigo dgn susu..memng terbaiik la!!
- nak makan tue kena cari ichigo yg betul2 masak bawu die manis...
- cara nak makan die...dari hujung yg kecik ke yg bahagian yg ade daun tue...sebab pe??sebab law wat mcm tue kite bawu dpt rasa nikmat ichigo coz kat hujung yg daun tue la paling manis...so makan dari kurng manis ke paling manis.
Last one...selain dari tue berdekatan dgn tempat tue ade kedai yg jual daging ikan paus...sedap beb daging ikan tue walaupn pertama kali makan..HeHE..
A.D.A.M
June 15, 2011
Sakura di bumi UBE,Yamaguchi
Tanggal 17 April 2011,aku bersama PAMY(persatuan anak malaysia yamaguchi) melakukan aktiviti hanami(picnic sambil melihat sakura..di sini aku yg baru sampai pd tnggl 8 April 2011 memperkenalkan diri kepada sempai(senior) yg study di yamaguchi nie..time tue..kitorg wat BBQ
and sempai onna(gurl) membuat kuih..peh xsangka beb diorg sumer terer wat kuih malaysia..sempai laki ade yg terer msak..cthnyer ade yg wat pizza & dadih..SEDAAP Sgt,,THanks kepada sempai2 yg bersusah payah menyediakan makann yg lazat-lazat tue..xsabar plak nk tunggu hanami tahun dpn...& kedtgn junior plak..
A.D.A.M
and sempai onna(gurl) membuat kuih..peh xsangka beb diorg sumer terer wat kuih malaysia..sempai laki ade yg terer msak..cthnyer ade yg wat pizza & dadih..SEDAAP Sgt,,THanks kepada sempai2 yg bersusah payah menyediakan makann yg lazat-lazat tue..xsabar plak nk tunggu hanami tahun dpn...& kedtgn junior plak..
A.D.A.M
Subscribe to:
Posts (Atom)


